Sivun näyttöjä yhteensä

3.6.2011

Tilkkukoira ohje



 Tilkkulaatikon putsaus jatkuu ja tyttö sai itselle samanlaisen koiran unileluksi kun pojilla. Todella kiva tehdä ja mielestäni aika helppo. Laitan myös pikaisen ohjeen jos joku haluais, olen itse saanut ompelu- blogeista niin paljon kivoja ohjeita, ideoita ja innostusta, kiitokset Teille ihanaiset!



 Ohje on ruotsinkielisestä retro käsityökirjasta (pahoittelen huonoja kuvia, en saa mitenkään parempia kuvia aikaiseksi...). Tilkkuja tarvitse 70 kpl ja yhden palasen koko 7cm x 7cm (tytölle tein 6 x 6 cm). Kroppaan mene 2 x 22kpl ja koiran kehon ympärille 26 kpl. Helpompi jos tilkut on samanpaksuisesta kankaasta. Lisäksi korvat, häntä, nenä ja silmat. Ohjeessa on pystyhäntä ja käsin ommellaan kiinni. Minä ompelin kaksinkertaisesta velour palasta korvat ja hännän ja ompelin heti tilkkujen väliin, nenä vain käsiin (pikkaisen vanua sisään) ja silmät on minulla napit, voi tietysti tikata tai applikoita yms. 

 Ommellaan kaksi kehon kappaletta, samanlaiset peilikuvana ja 26kpl pituinen suikale (välissä on jo häntä). Silitys (pitäis kai jo aikasemmin silittä saumoja auki mutta minä laiskana en jaksaa). Yhdistettän pitkä rengäs-suikale ja yksi kehon kappale, nurkat minulla kovin hyvin ei onnistu, sorry. Jätetään täyttöaukko (2 tilkun verran ainakin takaosaan) ja sitten ommellaan toinen kehon kappale. Täytettä menee yllättävän paljon , olen ajattellut että ostan Jyskistä halpoja tyynyjä ja leikkelen, EK-ssa vanullakin hintaa niin hurjasti että oksat pois... Täyttöaukko ommelaan kiinni käsin. Nenä kiinni ja nappisilmät ja ihana mäyräkoira on valmis.
Hankalasti selostettu, pahoittelen, mutta kysyä saa vapaasti!!!
Ja voishan myös kokeilla joustavasta kankaasta (trikoo, joustofrotee, velourtilkut), pikkupaloja saa käytetty ja lapset tykkää!

Ja tervetuloa uudet lukijat, uskomatonta että Teitä on jo yli 50!!!

5 kommenttia:

n i n n u kirjoitti...

Osta kirpparilta siistejä käytettyjä halpoja muhkeita tyynyjä, pese 90 asteessa ja käytä vanu sisältä.
En ole enää raaskinut uutta vanua käyttää aikoihin, kun sitä menee niin paljon pehmoihin.

kewa kirjoitti...

Kiitos Ninnu hyvästä vinkistä, viimeinen oma vanha tyyny vielä käytössä, en minä olen koskaan uuta vanua ostanut, turhan kallis!!!

Sani kirjoitti...

Hauska koira :)
Tää täytyy laittaa korvan taa tää idea, toteutuskin näyttää suht helpolta (jos ei oteta lukuun noit tilkkujen yhteen ompelua ;) )
Mä kans käytän tyynyjen vanua, kirppikseltä ku niit välil löytää tosi eullisesti :)

Mervi kirjoitti...

Kiva koira! Mä ostin Ikeasta vanuksi halvan tyynyn. Maksoi muistaakseni 1 e :)

AnniP kirjoitti...

Mainio koira! Pistän korvan taakse, kiitos ohjeesta.